søndag den 25. januar 2015

Drivhus-gavl males

Sidste forår, fik jeg en træ-gavl sat op i drivhuset, så der kunne hænges hylder op på den. Gavlen har også gjort drivhuset mere hyggeligt, når jeg går og pusler med såning og småplanter.

Resultatet er blevet rigtigt godt. Synes det ser indbydende og fint ud og glæder mig til den næste sæson i drivhuset. Jeg dyrker mine tomater, agurker og pebre direkte i jorden. Fra hønsene får jeg gødning, som skal bruges med omtanke, hellere lidt men tit, da planterne ikke må få for meget af den stærke gødning. Gødningen hakkes blot lidt ned i jorden og virkningen kommer når der så vandes.

Gæssene fulgte nysgerrigt med i, hvad jeg lavede. De går lige udenfor drivhuset i bærhaven med ribs, solbær, stikkelsbær og solstik. Solstik er en blanding af solbær og stikkelsbær, de smager skønt. Jeg laver saft og syltetøj af bærrene. Jeg har en saftkoger, hvor de skyllede bær kommes i, og står og damper et par timer. Undervejs kan jeg tappe den reneste saft ud, og så skal der blot tilsættes sukker og efter et opkog hældes det på skoldede flasker. Det er rart at kunne hente en flaske i sommervarmen og nyde et glas køligt saftevand.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar