onsdag den 18. marts 2015

Georginer

'Arabian Night'

Store potter har ofte store huller i bunden. Her kan jorden nemt drysse ud igennem når det er tørt.

Jeg blander muld med sand som let tørrer ud og for at undgå at det drysser ud gennem de store huller i bunden, dækker jeg bunden med mos inden jeg fylder jord i.

Godt skud fra de tørre og runkne knolde.

Georginknoldene købte jeg hos vores lokale Brugs til under en 10`er

'Wittem'

Der er godt gang i denne georginknold - fine skud.

'Bluesette'

Så- og priklemuld blandet med sand, er plantejorden, jeg bruger, til mine georginer i potter.

Hønsene tog sig lige et støvbad i min plantemuld, mens jeg holdt kaffepause.

Der blev også sat pæon og iris, i det dejlige vejr.


Skønt at gå og pusle i drivhuset.
 Jeg fik plantet 3 georginer, 1 pæon, 1 iris og ryddet op.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar