søndag den 1. marts 2015

Lærken synger

I dag har jeg gravet rigtig mange vintergækker op. Der er både enkle og fyldte blomster og nogle med blanke grønne blade, som blomstrer senere end de andre. De skal flyttes til et andet bed. Er rigtig glad for min nye havegreb, som er købt i Bilka i sommers og som jeg for første gang har brugt nu. Synes dens udformning er er helt i top.

Mens jeg asede med at grave vintergækkerne op med en havegreb, hørte jeg for første gang i år lærken synge sin glade opmuntrende forårsang. Det er en ikke-prangende fugl, ingen smukke farver, men dens sang går lige til hjertet og får humøret til at stige adskillige grader, ihvertfald hos mig og mine.

Gummi-havehandskerne er rare at have på, for jorden er kold at rode i. Jeg køber gerne flere par, når de er på tilbud, så jeg har nogle at tage af, hvis der går hul på dem. Jeg bruger dem også når jeg sætter muldhvarpesaksen og skal rode i muldhvarpeskuddet for at finde gangene. Desuden bliver hænderne heller ikke så tørre som hvis man bruger de bare hænder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar