søndag den 29. marts 2015

Påskedekorationer

I en zinkbeholder, delt i 4 rum, har jeg lagt lidt hø og pyntet med hornvioler og æg fra mine høns, fasanæg og vagtelæg som jeg har købt i en blomsterforretning.

I formiddags skinnede solen og i drivhuset fik jeg sået små orangerøde tagetes og fik de sidste chili planter priklet ud, i små potter.

Blomster, æg og forventninger.

Det er en dejlig tid vi går i møde.
 Jeg drømmer om myggesværme og dunede humlebier fulde af pollen. Grønne blade og kvækkende frøer. Masser af solskin, lys og liv. Vibens fløjt og syrenernes duft.

Har nydt stærenes hyggelige pludren og solsortens skønne sang.

En lille forårsopsats
Først havde jeg sat den udenfor, men det blæste en frisk vind, så jeg flyttede den til udestuen i læ for blæst og regn.

Ægget er fra Søstrene Grene. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar