torsdag den 19. marts 2015

Reolen på plads

Reolen er kommet på plads i drivhuset og fyldt med krukker og underskåle.
 Dejligt at få orden på det hele inden drivhus-sæsonen for alvor starter.

De gule minipåskeliljer er fine med de mange blomster fra blot et løg.

Jeg er fuldstændig vild med disse små hornvioler. De står i en zinkkurv, 
synes den blå farve står godt til zinken.

I potten rundt om de blå perlehyacinter har jeg sat nogle flettepil ned i kanten.

Her er pilegrenene sat ned i en potte med hornvioler 'Viola Cornuta'
Det er de tynde grene jeg bruger til disse forholdsvis små potter. De skal blødgøres lidt, inden de bøjes, ellers knækker de, og så er det en "ommer"

Ren skønhed - en hvid hyacint med dejlig duft.

Primulaerne dufter også rigtigt dejligt.

Små sole.

Gamle ræveskåle fyldt med minipåskeliljer.
 De er fra dengang man holdt blåræve i bure, til pelse. Akkurat som med mink.

Bordet har jeg selv lavet. Den er lidt ledløs og skæv, men den står okay,
 når den læner sig op ad bagvæggen. 
Den passer fint i højden når jeg står ved den og arbejder og hylderne er gode til at sætte fra på.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar