tirsdag den 28. marts 2017

Hæklede vaskeklude


Så er der blevet fremstillet klude i forskellige skønne mønstre, som har været dejligt udfordrende at lave. Nogle masker har været helt nye for mig mens andre er velkendte men sat sammen på nye snørklede måder. Mellemste søn siger ofte at det er godt at lære noget nyt, og jeg kan også mærke glæden boble når et svært mønster er overvundet og kluden tager form. Så er man jo i det mindste ekspert i det mønster.

Jeg har fundet en masse ny inspiration i bogen "Hæklede klude"

Uanset hvor jeg tager hen, har jeg hæklenål og garn med i tasken. Akkurat som min mor og min mormor. De havde også altid håndarbejde med i tasken.
 En lille klud er nem at sidde og hygge sig med og den er hurtigt færdigt, så man kan komme til det næste mønster og evt. en ny farve.

Gode farver til vores lille barnebarn, Mikkel. Fine bløde klude til små fedtede barnefingre.

Kludene kan også laves større så de kan bruges til små håndklæder. Maskeantal til håndklæder fremgår af bogen.
For optimal sugeevne, lægger jeg dem i blød i koldt vand i 1 døgn og derefter kommes de i vaskemaskinen på et kort program uden vaskepulver og dernæst tørres de i tørretumbleren. Så er de klar til brug.

Lidt forår i køkkenvinduet



1 kommentar:

  1. Nøøøj hvor er de fine :-) endnu et projekt til listen.. de ville pynte i ethvert hjem :-)

    SvarSlet