mandag den 3. april 2017

Fortryllende forårsdekorationer

Forleden dag var vi ude at køre og kom forbi Plantorama i Viborg. Vi skulle da lige ind og kigge og blev mødt med et brag af en udstilling af krukker pyntet op med små pil, primula, minipåskeliljer, hornvioler og æg i reder.  

Alle krukker og kurve var farvekoordineret sammensat, det var simpelthen så flot.

Fin gul forårsdekoration - lige klar til at sprede hygge og dejlig stemning

Stemningsfuld kurv med en lille rede og den lifligste duft fra den store kraftige gule primula

En krans pyntet med små vagtelæg, efeu og minipåskeliljer

Høj krukke, smukt at byde gæster velkommen med denne ved hoveddøren

Lav krukke med stor beplantningsoverflade.

Fin gul påskedekoration

Høj krukke hvor den ene side er slået ind og udnyttet således at den er tilplantet langt ned foran, nærmest i etager. Meget fint og dekorativt. Pilen og dens lyse gæslinger passer så godt til forårets dekorationer. Når jeg planter mine forårs-krukker til, stikker jeg ofte pilegrene med gæslinger, ned mellem blomsterne, det synes jeg ser fint ud og samtidigt giver det højde til en krukke med fx. hornvioler.

Ligeledes en krukke der har mistet noget af den ene side og tilplantet på smukkeste vis ned ad siden.
Jeg får helt lyst til at smadre et par krukker, men tvivler på, at resultatet bliver som ønsket, så jeg må vist hellere styre mig.

Diverse gravpynt

En kurv med blomster i hvide nuancer og søde små æg og sommerfugl.

Kurve med blomster i blå nuancer, alt stillet så fint og sirligt frem

Lille og stor, side om side.

Altid en stor oplevelse at aflægge Plantorama et besøg, uanset årstid.
Vi købte nogle georginer og frø til køkkenhaven og ellers lod vi os blot overvælde af alle de mange skønne planter, brugskunst og havetilbehør mm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar